Τεχνικός Οχημάτων

Η ειδικότητα Τεχνικός Οχημάτων είναι εξειδικευμένη για τα αυτοκίνητα. Με τον όρο ‘’Οχήματα’’ όμως εννοούνται όλα τα μηχανοκίνητα ή μη μηχανοκίνητα τροχοφόρα που κυκλοφορούν στους δημόσιους δρόμους. Τα επαγγελματικά δικαιώματα  έχουν ρυθμιστεί με Προεδρικά Διατάγματα .

Εργασίες του Τεχνικού Οχημάτων

Συντήρησης και επισκευής των οχημάτων, κινητήρες, συστήματα κατεύθυνσης, πέδησης, ανάρτησης, εξατμίσεις, τροχοί και ελαστικά κλπ και αφορά :

α) δίτροχες μηχανές,

β) επιβατικά αυτοκίνητα,

γ) φορτηγά αυτοκίνητα, λεωφορεία,

δ) ρυμούλκα και ημιρυμουλκούμενα.    

‘’ Συνηθίζεται όμως εσφαλμένα να αναφέρεται η ειδικότητα αυτή ως μηχανικός,  διότι ο μηχανικός είναι τίτλος που απονέμεται από τα πολυτεχνεία και δεν είναι ισοδύναμος ο τεχνικός με τον μηχανικό’’.  

Επεξήγηση του α)      Η συντήρηση των δίτροχων μηχανών συνήθως γίνεται σε γενικό συνεργείο που αναλαμβάνει των κινητήρα, της αναρτήσεις κλπ. 

Επεξήγηση του β)      Η συντήρηση των επιβατικών αυτοκινήτων χωρίζεται σε μηχανικά μέρη και ξεχωριστά συνεργεία για την πέδηση, για τις εξατμίσεις, για το αμάξωμα (το λαμαρινάδικο), τα ελαστικά και τους τροχούς όπως και ξεχωριστό συνεργεία για τα ηλεκτρολογικά του αυτοκινήτου.   

Επεξήγηση του γ)      Η συντήρηση των φορτηγών και των λεωφορείων πραγματοποιείται σε μεγάλα οργανωμένα συνεργεία  διότι η εργασία είναι αρκετά υπεύθυνη. Απευθύνεται στο εργαλείο των αυτοκινητιστών που εργάζονται με αυτό μετακινούν μεγάλα φορτία, 25-40ton, σε ημερήσια βάση περνάνε από 500 με 1000 χλμ, μεταφέρουν ανθρώπους τα λεωφορεία και κάθε ατύχημα δέχεται ελέγχους για τις αιτίες που το προκάλεσαν.  Οι πραγματογνώμονες μπορούν να φτάσουν στην αιτία εάν είναι μηχανική βλάβη και το υπεύθυνο συνεργείο που επισκεύασε ή δεν επισκεύασε το όχημα.  

Το εργασιακό καθεστώς μπορεί να είναι υπαλληλικό και εάν ο τεχνικός είναι ικανός τεχνίτης με το συμπλήρωμα της προϋπηρεσίας που απαιτεί ο νόμος μπορεί να ανοίξει δικό του συνεργείο. Τα τελευταία χρόνια όμως τα μικρά συνεργεία έχουν μειωθεί και η δουλειά συγκεντρώνεται στις επίσημες αντιπροσωπίες και τα μεγάλα συνεργεία. Σε αυτήν την κατεύθυνση οδηγεί και ο εγκέφαλος των οχημάτων ο οποίος δεν επιτρέπει στον μικρό επαγγελματία να επέμβει στα μηχανικά μέρη του αυτοκίνητο ούτε να πάρει τις πληροφορίες που έχει ο εγκέφαλος εάν δεν είναι επίσημα συνδεμένος με την εταιρία κατασκευαστή του οχήματος. Αυτό μειώνει τις δυνατότητες των μικρών επαγγελματιών να μπουν μόνοι τους στην αγορά εργασίας. Η αναμενόμενη μεγάλη εισροή της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων ειδικά των δίτροχων μηχανών και των επιβατικών αυτοκινήτων θα μειώσουν ακόμα το έργο του κλάδου των Τεχνικών Οχημάτων.